Pagina's

17 januari 2011

Dworp - Dag 3

Rond half 10 kwamen de kinderen uit de bassischool. Deze waren meteen verdeeld in drie groepjes van 36. Deze werden dan per groep nogmaals in drieën gedeeld. Elk klein groepje van 12 werd begeleid door 6 begeleiders. Dit was eigenlijk best wel veel. Je praat wanneer de andere net iets wil zeggen en omgekeerd.Ik en mijn groepje (voor details: zie dag 1) hadden een workshop rond Muzisch Taalgebruik uitgewerkt. We voorzagen volgende opdrachten:

- één van de begeleiders zei een zin en de kinderen breidden er om de beurt een stukje bij. Zo moest degene die op het einde zat het verhaaltje mooi afsluiten.

- de kinderen hadden bij het binnenkomen een kaartje gekregen met daarop een woord. Drie leerlingen werden samen gezet en met deze woorden moesten ze een toneelstukje verzinnen. Dit werd aan elkaar voorgebracht.

- ieder kind krijg een kaartje met een woord op (deze keer niks te maken met opera). De leerlingen moeten een gesprekje aangaan en de woorden integreren. Om het extra spannend te maken gaven we de kinderen nog een vreemd woord om in hun tekst toe te voegen.

De andere workshops hadden te maken met zang en maskers maken. Wanneer alle leerlingen de drie workshops hadden doorlopen, kregen we opnieuw de eerste groep. We moesten samen met hen een toonmoment in elkaar steken. Hiervoor nam ik het voortouw. De rest van mijn groepje vond dit gelukkig niet erg. Ik moet zeggen dat de kinderen gedurende de workshops heel wat geleerd hadden. Er was veel eigen inbreng en stap voor stap bekwamen we een leuk resultaat op ‘Alors on Danse’ van Stromae. De andere groepjes waren eveneens leuk!

Julia Stiles
’s Avonds trokken we onze beste kledij aan en gingen we allemaal opgetut een leuke avond tegemoet. We werden opgewacht door heel het muzische team die ons al zingend tegemoet kwamen. We kregen een aperitiefje en daarna konden we de zaal betreden. Daar kregen we door meneer De Smet een inleiding op de film die volgde. Deze was ‘Save the last dance’, een film die ik al een paar keer heb gezien maar vind hem nog steeds mooi! Ik vind Julia Stiles dan ook een prachtige actrice!

Na de film gingen we onze benen strekken in de bar. Ikzelf bleef tot een uur of 3 en kroop daarna voor nog een paar uurtjes mijn bedje in. Mijn oogjes vielen toe en wanneer deze open gingen, was het alweer de laatste dag van Dworp…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten