Pagina's

17 januari 2011

Dworp - Dag 2

In de voormiddag mochten de in de zaal ‘de Put’ onze voorstelling een eerste keer brengen voor de lectoren. Daar kozen we de juiste stand voor de lichten en ook de kleur. Bijna elke Griekse mythologie is dramatisch dus er werd veel voor de kleur rood gekozen.

Na het voorstellen werden we in een grote groep van 18 personen gestoken. Met deze groep bedachten we drie workshops die een 36-tal kinderen van basisschool Sint-Victor uit Dworp de volgende dag moesten uitvoeren. ’s Avonds was het zover… we maakten onze allen klaar voor onze voorstelling. Vooraleer de voorstellingen begonnen, zag ik al hoe prachtig sommige studenten geschminkt waren. Hun stuk moest dus wel prachtig zijn, ik was extra benieuwd!

Anke en ik als blijtsmoelen
De zenuwen begonnen te komen van zodra we met ons allemaal op de stoeltjes in de zaal gingen zitten. Wij moesten als derde het podium op. We brachten ons stuk feilloos en aan het publiek merkten we dat ze het smaakten. Aan de commentaar hoorden we dat de humor echt wel goed zat. Ik ging tevreden het podium af en denk dat dit geldt voor mijn hele groep.
Het begin (hele groep)


De andere groepjes waren stuk voor stuk super. Vooral het eerste groepje vond ik zeer origineel. Wat me opviel en wat ik zeker leuk vond was dat de Spaanse studenten mooi geïntegreerd werden in het stuk. Bij deze… CHAPEAU voor allen!

Voilà… de tweede dag zat er weeral op. Morgen komen de kinderen van de basisschool te Dworp. Spannnnnnend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten