Pagina's

20 december 2010

Lady Gaga

Op 23 november ging ik met men stiefzus naar Lady Gaga in het sportpaleis. Het was de tweede keer dit jaar dat ze hier in België was en hoorde dat haar concerten in mei de moeite waren. Ik schiep dus een kleine verwachting en was ontzetten benieuwd of deze ingelost ging worden. Het voorprogramma was de groep: “Semi Precious Weapons”. Deze groep was niet echt mijn smaak. Ik was dan ook blij dat het na een uur eindigde en wachtte vol ongeduld op Gaga.

Van zodra de eerste tonen van de muziek speelden, stond het sportpaleis in rep en roer. Mensen riepen, gilden en schreeuwen ‘Gaga gaga gaga’. Ongelofelijk om zoiets mee te maken. Ik kreeg er kippenvel van. Ikzelf was ietsje bescheidener en keek gedurende de lange intro voortdurend naar de bewegingen op het podium. Deze waren zo mysterieus en ik vroeg me continu af waarlangs Gaga nu eigenlijk ging komen.

Gedurende het hele optreden was het podium druk bezet met auto’s, trappen, dansers etc. Er was een rode draad doorheen het concert. De dansers en Gaga wouden naar de “Monsterball Tour” maar geraakten er niet op tijd. De auto waarmee ze wouden vertrekken, stond in panne en plotseling toverde Lady Gaga er een piano uit. Wel maf!

Vorig jaar kwam in het nieuws dat Britney Spears helemaal niet live zong tijdens haar concerten. Ik verwachtte dus niet veel soeps van de stem van Lady Gaga. Ik werd bijna omver geblazen van haar mooie tonen. Gaga kan écht wel mooi zingen, ik was verbaasd! Om nog maar te zwijgen over haar outfits, soms ging de wissel zo snel dat ik amper merkte dat ze even van het podium was verdwenen. Een voorbeeldje van een extravagante outfit kan je hieronder zien.

De clipjes die gespeeld werden terwijl ze voor de zoveelste keer van outfit veranderde, vond ik af en toe een beetje eng. Zeker omdat er ook kinderen in de zaal zaten. Zo was er een filmpje waarbij ze een hart ‘opeet’ en er bloed uitspuit.

Waar ik nog van versteld stond, was de duur van het concert. ‘Normale’ artiesten geven na anderhalf uur pauze maar Lady Gaga deed in één keer door. Zo zong ze welgeteld 3 uur aan een stuk! Toch wel knap als je het mij vraagt.

Voor kinderen?
Lady Gaga is een hype, ook bij kinderen. Hen kennis laten maken met haar muziek zie ik nog zitten maar om echt een concert van drie uur bij te wonen, lijkt mij een beetje te veel van het goede. Er waren wel kinderen aanwezig maar of ze er echt veel aan gehad hebben weet ik niet. Ik zal de kinderen niet af raden om te gaan maar ook niet aanmoedigen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten